Príručka plná praktických tipov pre efektívny recruiting a nápadov, ako získať kandidáta na svoju stranu.

Rozhoduješ sa, či knihu kúpiť?

Na ktoré pracovné situácie vie dať teda príručka odpoveď Tebe?

Napríklad na:

Ako robiť marketing aj z pozície recruitera.

Aby si dokázal/a získať kandidátov, robíš aj marketing a využívaš najkľúčovejšie možnosti? V príručke máš priestor si porovnať svoje aktivity s ďalšími nápadmi a tipmi.

Ako vyhľadávať kandidátov.

Máš pocit, že už neexistujú zdroje, odkiaľ by bolo možné vytiahnuť ďalších potenciálnych kandidátov na pozíciu? Áno, máš pravdu, konkurencia je silná, zdroje už naozaj nie sú. V tom tvojom svete doterajších vzorcov, podľa ktorých kandidátov hľadáš. Môžeš sa však pozrieť aj na svet iných a nechať sa inšpirovať ponúknutými možnosťami.

Ako efektívne osloviť kandidáta cez telefón.

Stáva sa ti, že ťa kandidáti často odmietnu už v správe alebo počas telefonátu - pretože nemajú čas, potrebu meniť prácu...? Možno naozaj nemajú, zvyčajne je to však zjednodušenie situácie, nakoľko im správa či telefonát nedáva pridanú hodnotu. Nájdi si spôsob, ako aj v tak krátkom čase telefonátu dať druhej strane-kandidátovi zmysel, aby prišiel na stretnutie.

Ako vyjednávať o plate.

Občas ti uchádzajú kandidáti iba preto, že majú vyššie platové očakávania, než im ty vieš ponúknuť? Zvyčajne sa s tým dá ešte niečo robiť, keď naozaj porozumieš motivácii kandidáta.

Ako presvedčiť kandidáta na ponuku.

Kandidát má viacero pracovných ponúk a rozhoduje sa medzi tebou ponúknutou pozíciou a ďalšou ponukou? Niekedy stačí naozaj málo - vytvoriť pozitívnu emóciu, nakoľko tá zohráva pri rozhodovaní hlavné slovo.

V 77 stranovej príručke získaš toho ešte viac. Jednotlivé techniky či tipy nájdeš v siedmych pozíciách, ktoré ti môžu zefektívniť tvoje vyhľadávanie kandidáta, či jeho získanie pre obsadzovanú pozíciu. 

Potrebuješ ešte viac detailov?

Je to v poriadku, chceš vedieť, či investuješ správne.

OK, ak som doteraz udržal tvoju poroznosť, téma ťa zaujíma a zároveň máš ozajstnú potrebu sa zlepšiť. Tvoja investícia bude správna.

Tu je sedem najdôležitejších postrehov, ktoré si môžeš z príručky vybrať:

  • Zadanie pri otvorení novej pozícii často vyzerá zrozumiteľne, no až pri dobre položených otázkach na hiring manažéra sa ti otvoria kľúčové detaily pre výber. Zisti najskôr potrebu otvorenej pozície, koho máš naozaj hľadať. Daj sa do Polohy Analytika.
  • Kandidát sa radšej rozhodne pre firmu alebo človeka, ktorý mu je už niečím známy. Buď aktívny/a pri marketingu - firmy, pozície a seba. Rob to prirodzene, cez video a pravidelne. Daj sa do Polohy Marketéra.
  • Najvhodnejší kandidáti sú najčastejšie pasívni kandidáti. Používaj Booleovské vyhľadávače aj na LinkedIne. Využívaj svojich známych na kontakty potenciálnych kandidátov podobne, ako to robia finanční makléri. Daj sa do Polohy Researchera.
  • Pri písaní správy nepredávaj pozíciu, zatiaľ máš príliš málo informácií o kandidátovi a žiaden priestor na okamžitú reakciu. Ponúkaj dôvod pre zaslanie telefónneho čísla, krátky telefonát ako priestor pre detailnejšie opísanie pozície. Daj sa do Polohy Pisateľa.
  • S kandidátom si najskôr vytvor vzťah. Telefonát je na to lepšia platforma, než správy, preto volaj vždy, keď máš na kandidáta kontakt. Telefonátom ešte pozíciu nepredávaš, ale predstavuješ dôvod pre osobné alebo video stretnutie. Daj sa do Polohy Telefonistu.
  • Pri rozhodovaní sa kandidáta medzi pozíciami zvyčajne vyhráva emócia - hoci je presvedčený, že sú to racionálne dôvody. Zisti ozajstnú motiváciu kandidáta, dávaj hodnotu jemu - je jedno, čo ty hľadáš, podstatné je, aký zmysel to dáva jemu. Daj sa do Polohy Obchodníka.
  • Trh sa neustále vyvíja, preto potrebuješ zmenu reflektovať neustálym sebarozvojom. Zmeň svoje zaužívané vzorce reakcií pri náročných situáciách, kritických pohovoroch. Vzdelávaj sa, získavaj spätnú väzbu od kolegov a trénuj svoje reakcie. Daj sa do Polohy Študenta.

Detaily techník či tipov nájdeš v 77 stranovej knihe, v jednotlivých Polohách recruitera. Sú to nápady k zmene tvojej práce či spôsobu komunikácie.


Prečíťaj si knihu. Získaj nové nápady. To je začiatok.

Nakoľko však "vlastniť informácie a mať zručnosť ich uplatniť sú dve rozdielne veci", prihlás sa na tréning. Až tam si vieš prepísať svoje doteraz zabehané zvyky a reakcie.